Sokszor hosszú hónapok telnek el anélkül hogy testünk jelzéseit komolyan vennénk, pedig azok lehetnek magasabb vércukorszint következményei.

Emésztési panaszok

Valahogy megszoktuk már a tévé reklámokból, hogy szinte mindenkinek fáj a hasa vagy a feje, náthás vagy allergiás, ezért ezek a dolgok már-már normálisnak tűnhetnek számunkra. Persze mindezekre gyors, hathatós megoldás is van, valami tabletta formájában. Nos, a gyomor és bélproblémák cukorbetegségben gyakrabban lépnek fel, mert maga az emésztési folyamat érintett a betegség által. A pangó váladékok, emésztőnedvek gyulladásos folyamatokat indíthatnak be, amelyek aztán görcsökhöz, puffadáshoz, hasmenéshez vagy épp székrekedéshez vezethetnek. 

Túlsúly

Persze nem minden esetben túlsúlyos egy cukorbeteg (ahogy én magam sem vagyok az), noha kétségtelen, hogy a betegség kialakulásának kockázatát, a már kialakult betegség tüneteit a túlsúly fokozza. 

Bőrfertőzések, nehezen gyógyuló sebek

Mivel az immunrendszer a bélben lakozik, cukorbetegség esetén akár a fenti okokból is gyengülhet, de tudjuk, hogy mi általánosan fogékonyabbak vagyunk a fertőzésekre. Ezért a bőr bakteriális vagy gombás eredetű megbetegedéseire fogékonyabbak vagyunk.  

Stressz

Ó a gyakran emlegetett tág fogalom, amibe minden belefér! Egyszerűsítsünk: válasszuk ketté fizikális és mentális stresszre.

Fizikálisan azt értjük alatta, hogy a magas vércukorral bíró savas szervezet több szabad gyököt tartalmaz, melyekhez káros anyagok kapcsolódhatnak, illetve a szabad gyökök degeneratív folyamatok kialakulásának is teret adhatnak (daganatok, gyulladások). Ezt hívjuk oxidatív stressznek, amire érdemes antioxidánsokat fogyasztanunk.

A mentális stressz fogalmába pedig tényleg minden belefér. Minden olyan dolog, ami érzelmileg megvisel vagy feszültséget okoz számunkra, ide sorolható. Cukorbetegségben a megváltozott életmód okozta többlet odafigyelés magunkra, az étkezésre, a tökéletes vércukorszint tartásához kapcsolódó folytonos megfelelés, olykor ebből eredő kudarc mind-mind stressz faktor.  Ezeket könnyebben tudjuk befolyásolni, ha változtatunk reakcióinkon, hozzáállásunkon, gondolkodásunkon, és új ismeretekre, készségekre teszünk szert. 

Fáradtság

Magasabb vércukorral fáradtabbnak érezhetjük magunkat, hiába a kávé, hiába az alvás. Sokszor egy látászavarral kísért fáradtságérzés elegendő ahhoz, hogy felismerjük: az anyagcserénk éppen nem optimális. Magasabb vércukorszint esetén, inzulin hiányában vagy inzulin rezisztens állapotban a cukor nem jut el a sejtjeinkhez, így szervezetünk nem jut elég energiához sem. 

Hangulatingadozások

Gyakran előfordul indokolatlan szomorúság, félelem, frusztráció, kétségbeesés, ami a megváltozott és szoros kontrollt igénylő életmód okán szinte általános lehet. Tudni érdemes azonban, hogy a vércukor ingadozások a test kémiai folyamataira, ezáltal pedig az érzelmekre is hatással vannak. Sokszor mielőtt megmérnénk egy alacsony vagy magas vércukor értéket, a hangulatunkban jelentkező hirtelen változás már előre jelzi azt. 

Ide a végére is kell egy call to action mondat és átkattintás vagy gomb. Ha ezeket mind észleled magadon érdemes elmeni egy kivizsgálásra, stb……